Vragen? Raadpleeg altijd eerst onze gebruikersinformatie!
Hieronder zetten we voor u op een rijtje welke gebruikersinformatie wij aanbieden voor de verschillende Aareon-oplossingen.
Tobias 365/AX
Documentatie bij feature-updates
Wij leveren viermaal per jaar een nieuwe feature-update op met daarin nieuwe functionaliteit en foutoplossingen. U vindt deze op ons extranet. In de notes kunt u nauwkeurig nalezen welke aanpassingen in de feature-update zijn opgenomen. We maken het volgende onderscheid:
- Notes: Hierin vindt u een functionele beschrijving van de aanpassingen, afgestemd op u als gebruiker van de desbetreffende modules en programma’s. Bij grote aanpassingen ontvangt u bovendien een apart instructiedocument met meer uitleg.
- Applicatiebeheernotes: Bij sommige aanpassingen is een specifieke actie door een beheerder nodig om de wijzigingen in de werking door te voeren. De aanpassingen waarbij dit het geval is, hebben wij per soort actie voor u verzameld in de applicatiebeheernotes. Deze zijn verdeeld in:
- Aanpassingen autorisatie
- Technisch beheer (met name de installatie van componenten/koppelingen)
- Uit te voeren acties (jobs, nieuwe/gewijzigde parameters, enz.)
- Informatie ter kennisgeving
- Notes webservices en views: De wijzigingen in webservices en views hebben wij apart voor u benoemd, zodat u dit document desgewenst aan externe partijen kunt doorgeven (in het kader van koppelingen).
- Excel-overzicht: In dit overzicht kunt u snel zien welke aanpassingen in de update zijn opgenomen en eventueel filteren op bijvoorbeeld categorie of melder.
Documentatie bij quality-updates
Wanneer nodig leveren wij in de periode tussen de feature-updates tweewekelijks quality-updates op via ons extranet. Hierbij treft u notes en applicatiebeheernotes aan.
Help
De help van Tobias 365 en Tobias AX is opgebouwd volgens de administratieve processen van woningbouwcorporaties en is altijd beschikbaar voor alle Tobias-modules. Zo kunt u vanuit iedere module eenvoudig doorklikken naar de helponderwerpen van een andere module. Voor de programma's die tot de standaardfunctionaliteit van Microsoft behoren, blijft gewoon de help van Microsoft beschikbaar. U kunt de help van Tobias als volgt opvragen:
- Tobias AX: Open een programma en druk op F1. De help van dit specifieke programma verschijnt en u ziet de plaats in de inhoudsopgave.
- Tobias 365: Klik rechtsboven op het vraagteken en daarna op de functie Help, of gebruik de toetscombinatie Ctrl + Shift + ?. Selecteer het tabblad ‘Tobias’ en klik op de knop Toon online help. Wanneer u de help voor het eerst start, wordt om inloggegevens gevraagd. Als provider vult u de naam van uw bedrijf in en vervolgens de inloggegevens waarmee u gewoonlijk als werknemer inlogt.
Apps/portalen en Mareon
Wanneer voor een van onze apps of portalen een update wordt opgeleverd, treft u hiervan de notes op het extranet aan. Hierin leest u welke aanpassingen in de update zijn opgenomen.
De oplossingen werken dusdanig intuïtief, dat wij hiervoor verder geen gebruikersdocumentatie beschikbaar stellen.
Assets & Treasury
Vanuit de Assets & Treasury-applicatie kunt u rechtstreeks de documentatie opvragen via het menu rechtsboven in beeld. U vindt hier de releasenotes van de verschillende servicepacks. Daarnaast kunt u vanaf deze locatie steeds meer handleidingen (pdf-bestanden) van Assets & Treasury 2.0 downloaden.